გაკვეთილის
გეგმის
შაბლონი
მასწავლებლის
სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ეკა კოპალეიშვილი; 37001010404
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:
პირველი / მე-6
მოსწავლეთა რაოდენობა:
15
გაკვეთილის თემა:
წილადები
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს სწორად გადაწყვიტოს წილადებთან დაკავშირებული მოქმედებების
ამოხსნა, დალაგება, შედარება, დაჯგუფება, ანალიზი, შეფასება.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
შესავალი.
განწყობის შექმნა.
ორგანიზაციული საკითხები
|
ვერბალური.
|
საერთო საკლასო
|
ჟურნალი.
საკანცელარიო ნივთები.
ტექნიკა
|
1
|
2
|
მიზნის და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
|
პრეზენტაციის.
დემონსტრირების
|
საერთო საკლასო
|
თაბახზე ამობეჭდილი შეფასების რუბრიკა.
|
1
|
3
|
დავალების შემოწმება.
ვამოწმებ რვეულებს ჩამოვლით და ვცდილობ დავაკვირდე და რამდენიმე მითთება
გავაკეთო, რასაც ვიზუალურად შევნიშნავ. პარალელურად ვკითხუობ: რა იყო გაუგებარი დავალებიდან.
გაუგებარი ვისთვისაც იყო რამე ვიძახებ დაფასთან და ვხსნით თავიდან პასუხამდე.
|
პრეზენტაციის.
|
ინდივიდუალური. საერთო საკლასო
|
რვეული. სახელმძღვანელო.
დაფა. ცარცი
|
5
|
4
|
დაფაზე ვხაზავ წრეს და შიგ სიტყვას „წილადები“, მოსწავლეებს ვთხოვ გაიხსენონ
რაც ვისწავლეთ ამ სიტყვის ირგვლივ
|
ასოციაციური რუკა.
ზეპირსიტყვიერი.
|
საერთო საკლასო
|
დაფა. ცარცი.
|
2
|
5
|
სავარჯიშო ამოცანებზე მუშაობა.
მომზადება შემდეგი აქტივობისტვის
|
პრაქტიუკული სამუშაო.
|
ინდივიდუალური.
საერთო საკლასო |
დაფა.ცარცი. რვეული. სახელმძღვანელო
|
12
|
6
|
ვურიგებ სამფეროვან ფურცლებს.
ვყოფ კლასს ორ რიგად (ისედაც ასე სხედან).
კენტი მოსწავლე თუა ერთი იქნება დამხმარე-დამკვირვებელი, ან ორი მოსწავლე
შეასრულებს ამ საქმეს.
წინასწარ მომზადებული მაქვს პრეზენტაცია: წილადებზე. ამოხსნილი სავარჯიშოებით.
მოსწავლეებმა ყველამ სათითაოდ 0,5 წუთში უნდა მიხვდეს ჩემ მიერ შესრულებული
ამოცანა სწორია თუ არა.
სამფეროვანი ფურცლებიდან (წითელი, მწვანე და ყვეითელი).
წითელი უნდა აწიონ თუ თვლიან, რომ არასწორია, მწვანე - ტუ თვლიან რომ
სწორია და ყვითელი, მაშნ თუ არ იციან პასუხი ან თავს იკავებენ.
წითელი - 0 ქულაა. მწვანე - 5 ქულა და ყვითელი 2 ქულა. საერთო ანგარიშის
მიხედვით გამარჯვებული იქნება ის გუნდი, ვინც მეტ ქულას დააგროვებს...
დამხმარე მოსწალეები ინიშნავენ ცალკე ფურცელზე, სპეციალურად შექმნილ
ფორმაში ამ ყველაფერს.
|
კეთებით, თამაშით სწავლა.
ვერბალური.
პრეზენტაციის.
დემონსტირების.
|
ჯგუფური. ინდივიდუალური.
საერთო საკლასო.
|
კომპიუტერი.
პროექტორი.
გამზადებული ფორმები თაბახზე.
პრეზენტაცია: პოვერპოინტში.
|
15
|
7
|
შემაჯამებელი ტესტი.
3 საკითხისგან შემდგარი ტესტი. რომელიც იწერება ცარიელ თაბახის ფურცლებზე.
სავარჯიშოები მაგნიტურ დაფაზე იწერება.
2 ამოცანა უკვე არის დაწერილი დაფაზე დაკრულ ფლიფჩარტის ფურცელზე. (
თავიდან არ ჩანს მოსწავლეებისთვის) მე-3-ს ვარჩევ სიტუაციის მიხედვით.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო
|
ინდივიდუალური
|
თაბახის ფურცლები. ფლიფჩარტის ფირცელზე.
მარკერი. მაგნიტური დაფა.
პასტა. ფანქარი
|
5
|
8
|
შეჯამება
|
2
|
|||
9
|
შეფასება.
|
ზეპირსიტყვიერი
|
2
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
·
იყენებს წილადის ძირითად თვისებას წილადებზე შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულებისას; პოულობს მოცემული რიცხვის ნაწილს და ხსნის შებრუნებულ ამოცანებს;
·
იყენებს რაციონალური რიცხვის ჩაწერის ეკვივალენტურ ფორმებს და არითმეტიკულ მოქმედებათა თვისებებს გამოთვლების გასამარტივებლად (მაგალითად, მათი ზეპირად შესრულებისას);
·
ამრგვალებს ათწილადებს მოცემული სიზუსტით (მეათედისა და მეასედის); მიახლოებით პოულობს (სიზუსტის მითითების გარეშე) არითმეტიკული გამოსახულების მნიშვნელობას;
·
პოულობს უცნობ გამყოფს მოცემული განაყოფითა და გასაყოფით; ანალოგიურად პოულობს ერთ-ერთ უცნობ თანამამრავლს მოცემული მეორე თანამამრავლითა და ნამრავლით; ამოწმებს პასუხს.
შეფასება:
განმსაზღვრელი.
განმავითარებელი. თვითშეფასება.
ურთიერთშეფასება
მოსწავლის შეფასების
კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
N
|
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
1
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
4
|
|
დანაღტები ბოლოში/..
ხელმოწერა:
თარიღი:
დანართები
წმიდა მიტროპოლიტ ნაზარი ლეჟავას
სახელობის სამტრედიის მართლმადიდებლური სკოლა
N
|
ჯგუფი N1
|
ჯგუფი N2
|
||||
მწვენე
|
ყვითელი
|
წითელი
|
მწვენე
|
ყვითელი
|
წითელი
|
|
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
||||||
5
|
||||||
შეფასების რუბრიკა
წილადი
რიცხვები:
მოსწავლეს შეუძლია გამოსახოს, იმსჯელოს, დაასაბუთოს,
გაანალიზოს, შეაფასოს, დაახარისხოს, დაასახელოს მაგალითები, იპოვოს ალტერნატიული ამოხსნის
გზები.
მოსწავლე
იცნობს წილადი რიცხვის ცნებას. შეუძლია წაკითხვა, ჩაწერა, გამოსახვა:სქემა,ფიგურაზე,
მონაკვეთზე, რიცხვით სხივზე .
|
არჩევს
წესიერ და არაწესიერ წილადს.
|
იცის
შერეული რიცხვის არსი
|
არაწესიერი
რიცხვის გადაქცევა შერეულ რიცხვად
|
შერეული
რიცხვის გადაქცევა არაწესიერ რიცხვად
|
წილადის
შეკვეცა
|
წილადის
სხვა მნიშვნელზე დაყვანა
|
წილადების
შედარება: ერთნაირმნიშვნელიანი, ერთნაირმრიცხველიანი, სხვადასხვამნიშვნელიანი
|
წილადის
შედარება მთელთან, ნახევართან.წილადის მიახლოებითი მნიშვნელობა
|
წილადის
გამოსახვა რიცხვით სხივზე.
|
წილადების კლასიფიცირება
|
ამოცანები წილადების გამოყენებით
|
წილადების ამოხსნა სქემების გამოყენებით
|
ინდივიდუალური შეფასება
მწვანე - 5
ყვითელი - 2
წითელი - 0
N
|
ჯგუფში მონაწილე მოსწავლეთა
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||||||||||||||
სახელი
|
გვარი
|
5
|
2
|
0
|
5
|
2
|
0
|
5
|
2
|
0
|
5
|
2
|
0
|
5
|
2
|
0
|
||||||
1
|
ანდრია
|
ბუაძე
|
||||||||||||||||||||
2
|
გიორგი
|
ბურკაძე
|
||||||||||||||||||||
3
|
დავით
|
გაბედავა
|
||||||||||||||||||||
4
|
მარიამ
|
გეგეშიძე
|
||||||||||||||||||||
5
|
თინიკო
|
გიგინეიშვილი
|
||||||||||||||||||||
6
|
ავთანდილ
|
ვაშაკიძე
|
||||||||||||||||||||
7
|
ნინო
|
მეფისაშვილი
|
||||||||||||||||||||
8
|
ლიკა
|
რუხაძე
|
||||||||||||||||||||
9
|
ნიკოლოზ
|
რუხაძე
|
||||||||||||||||||||
10
|
გიორგი
|
სტურუა
|
||||||||||||||||||||
11
|
ელისაბედი
|
ტურძელაძე
|
||||||||||||||||||||
12
|
იური
|
ტუღუში
|
||||||||||||||||||||
13
|
ლუკა
|
შარაშენიძე
|
||||||||||||||||||||
14
|
გიორგი
|
ჯულაყიძე
|
||||||||||||||||||||
15
|
დემეტრე
|
მეფარიშვილი
|
No comments:
Post a Comment