გაკვეთილის გეგმა: წილადები


გაკვეთილის გეგმის შაბლონი

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:  ეკა კოპალეიშვილი; 37001010404
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: პირველი / მე-6
მოსწავლეთა რაოდენობა: 15
გაკვეთილის თემა: წილადები
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს სწორად გადაწყვიტოს წილადებთან დაკავშირებული მოქმედებების ამოხსნა, დალაგება, შედარება, დაჯგუფება, ანალიზი, შეფასება.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
შესავალი.
განწყობის შექმნა.
ორგანიზაციული საკითხები
ვერბალური.
საერთო საკლასო
ჟურნალი.
საკანცელარიო ნივთები.
ტექნიკა
1
2
მიზნის და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.

პრეზენტაციის.
დემონსტრირების

საერთო საკლასო
თაბახზე ამობეჭდილი შეფასების რუბრიკა.

1
3
დავალების შემოწმება.
ვამოწმებ რვეულებს ჩამოვლით და ვცდილობ დავაკვირდე და რამდენიმე მითთება გავაკეთო, რასაც ვიზუალურად შევნიშნავ. პარალელურად ვკითხუობ: რა იყო გაუგებარი დავალებიდან. გაუგებარი ვისთვისაც იყო რამე ვიძახებ დაფასთან და ვხსნით თავიდან პასუხამდე.
პრეზენტაციის.

ინდივიდუალური. საერთო საკლასო
რვეული. სახელმძღვანელო.
დაფა. ცარცი
5
4
დაფაზე ვხაზავ წრეს და შიგ სიტყვას „წილადები“, მოსწავლეებს ვთხოვ გაიხსენონ რაც ვისწავლეთ ამ სიტყვის ირგვლივ
ასოციაციური რუკა.
ზეპირსიტყვიერი.


საერთო საკლასო
დაფა. ცარცი.

2
5
სავარჯიშო ამოცანებზე მუშაობა.
მომზადება შემდეგი აქტივობისტვის
პრაქტიუკული სამუშაო.
ინდივიდუალური.
საერთო საკლასო
დაფა.ცარცი. რვეული. სახელმძღვანელო
12
6
ვურიგებ სამფეროვან ფურცლებს.
ვყოფ კლასს ორ რიგად (ისედაც ასე სხედან).
კენტი მოსწავლე თუა ერთი იქნება დამხმარე-დამკვირვებელი, ან ორი მოსწავლე შეასრულებს ამ საქმეს.
წინასწარ მომზადებული მაქვს პრეზენტაცია: წილადებზე. ამოხსნილი სავარჯიშოებით.
მოსწავლეებმა ყველამ სათითაოდ 0,5 წუთში უნდა მიხვდეს ჩემ მიერ შესრულებული ამოცანა სწორია თუ არა.
სამფეროვანი ფურცლებიდან (წითელი, მწვანე და ყვეითელი).
წითელი უნდა აწიონ თუ თვლიან, რომ არასწორია, მწვანე - ტუ თვლიან რომ სწორია და ყვითელი, მაშნ თუ არ იციან პასუხი ან თავს იკავებენ.
წითელი - 0 ქულაა. მწვანე - 5 ქულა და ყვითელი 2 ქულა. საერთო ანგარიშის მიხედვით გამარჯვებული იქნება ის გუნდი, ვინც მეტ ქულას დააგროვებს...
დამხმარე მოსწალეები ინიშნავენ ცალკე ფურცელზე, სპეციალურად შექმნილ ფორმაში ამ ყველაფერს.

კეთებით, თამაშით სწავლა.
ვერბალური.
პრეზენტაციის.
დემონსტირების.

ჯგუფური. ინდივიდუალური.
საერთო საკლასო.
კომპიუტერი.
პროექტორი.
გამზადებული ფორმები თაბახზე.
პრეზენტაცია: პოვერპოინტში.

15
7
შემაჯამებელი ტესტი.
3 საკითხისგან შემდგარი ტესტი. რომელიც იწერება ცარიელ თაბახის ფურცლებზე. სავარჯიშოები მაგნიტურ დაფაზე იწერება.
2 ამოცანა უკვე არის დაწერილი დაფაზე დაკრულ ფლიფჩარტის ფურცელზე. ( თავიდან არ ჩანს მოსწავლეებისთვის) მე-3-ს ვარჩევ სიტუაციის მიხედვით.
დამოუკიდებელი სამუშაო
ინდივიდუალური
თაბახის ფურცლები. ფლიფჩარტის ფირცელზე.
მარკერი. მაგნიტური დაფა.
პასტა. ფანქარი
5
8
შეჯამება



2
9
შეფასება.

ზეპირსიტყვიერი


2

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

·         იყენებს წილადის ძირითად თვისებას წილადებზე შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულებისას; პოულობს მოცემული რიცხვის ნაწილს და ხსნის შებრუნებულ ამოცანებს;
·         იყენებს რაციონალური რიცხვის ჩაწერის ეკვივალენტურ ფორმებს და არითმეტიკულ მოქმედებათა თვისებებს გამოთვლების გასამარტივებლად  (მაგალითად, მათი ზეპირად შესრულებისას);
·         ამრგვალებს ათწილადებს მოცემული სიზუსტით (მეათედისა და მეასედის); მიახლოებით პოულობს (სიზუსტის მითითების გარეშე) არითმეტიკული გამოსახულების მნიშვნელობას;
·         პოულობს უცნობ გამყოფს მოცემული განაყოფითა და გასაყოფით; ანალოგიურად პოულობს ერთ-ერთ უცნობ თანამამრავლს მოცემული მეორე თანამამრავლითა და ნამრავლით; ამოწმებს პასუხს.


შეფასება:
განმსაზღვრელი. განმავითარებელი. თვითშეფასება.
ურთიერთშეფასება
მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
N
კრიტერიუმები
ქულა
1
  • იყენებს წილადის ძირითად თვისებას წილადებზე შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულებისას; პოულობს მოცემული რიცხვის ნაწილს და ხსნის შებრუნებულ ამოცანებს;

2
  • იყენებს რაციონალური რიცხვის ჩაწერის ეკვივალენტურ ფორმებს და არითმეტიკულ მოქმედებათა თვისებებს გამოთვლების გასამარტივებლად  (მაგალითად, მათი ზეპირად შესრულებისას);

3
  • ამრგვალებს ათწილადებს მოცემული სიზუსტით (მეათედისა და მეასედის); მიახლოებით პოულობს (სიზუსტის მითითების გარეშე) არითმეტიკული გამოსახულების მნიშვნელობას;

4
  • პოულობს უცნობ გამყოფს მოცემული განაყოფითა და გასაყოფით; ანალოგიურად პოულობს ერთ-ერთ უცნობ თანამამრავლს მოცემული მეორე თანამამრავლითა და ნამრავლით; ამოწმებს პასუხს.


დანაღტები ბოლოში/..
ხელმოწერა:

თარიღი:



















დანართები
წმიდა მიტროპოლიტ ნაზარი ლეჟავას სახელობის სამტრედიის მართლმადიდებლური სკოლა



N
ჯგუფი N1
ჯგუფი N2

მწვენე
ყვითელი
წითელი
მწვენე
ყვითელი
წითელი
1






2






3






4






5























შეფასების რუბრიკა
წილადი რიცხვები:
მოსწავლეს შეუძლია გამოსახოს, იმსჯელოს, დაასაბუთოს, გაანალიზოს, შეაფასოს, დაახარისხოს, დაასახელოს მაგალითები, იპოვოს ალტერნატიული ამოხსნის გზები.
მოსწავლე იცნობს წილადი რიცხვის ცნებას. შეუძლია წაკითხვა, ჩაწერა, გამოსახვა:სქემა,ფიგურაზე, მონაკვეთზე, რიცხვით სხივზე .
არჩევს წესიერ და არაწესიერ წილადს.
იცის შერეული რიცხვის არსი
არაწესიერი რიცხვის გადაქცევა შერეულ რიცხვად
შერეული რიცხვის გადაქცევა არაწესიერ რიცხვად
წილადის შეკვეცა
წილადის სხვა მნიშვნელზე დაყვანა
წილადების შედარება: ერთნაირმნიშვნელიანი, ერთნაირმრიცხველიანი, სხვადასხვამნიშვნელიანი
წილადის შედარება მთელთან, ნახევართან.წილადის მიახლოებითი მნიშვნელობა
წილადის გამოსახვა რიცხვით სხივზე.
წილადების  კლასიფიცირება
ამოცანები წილადების გამოყენებით
წილადების ამოხსნა სქემების გამოყენებით


ინდივიდუალური შეფასება
მწვანე - 5
ყვითელი - 2
წითელი - 0

N
ჯგუფში მონაწილე მოსწავლეთა
1
2
3
4
5

სახელი
გვარი
5
2
0


5
2
0


5
2
0

5
2
0


5
2
0

1
ანდრია
ბუაძე




















2
გიორგი
ბურკაძე




















3
დავით
გაბედავა




















4
მარიამ
გეგეშიძე




















5
თინიკო
გიგინეიშვილი




















6
ავთანდილ
ვაშაკიძე




















7
ნინო
მეფისაშვილი




















8
ლიკა
რუხაძე




















9
ნიკოლოზ
რუხაძე




















10
გიორგი
სტურუა




















11
ელისაბედი
ტურძელაძე




















12
იური
ტუღუში




















13
ლუკა
შარაშენიძე




















14
გიორგი
ჯულაყიძე




















15
დემეტრე
მეფარიშვილი























No comments:

Post a Comment